May 31, 2012

BERTUNANG ITU HARUS


Assalammualaikum..

Lama kan aku tak update blog ni.?. saja je mendiamkan diri.. Sebenaqnya aku sibuk sikit.. Semester pendek yang aku ikuti sekarang ni cukup mencabar buat aku.. bayangkan kelas dalam masa lapan minggu then final exam.. aku pilih untuk ambik tiga paper.. Semuanya sebab aku nak cepat habiskan pengajian ini.. wawawawa..

Cakap bab tunang plak..ya tak lama lagi akan berlangsung majlisnya.. aku harapkan semuanya berjalan dengan lancar.  InsyaAllah dengan izinNya.. Amin..

Bertunang sebenaqnya diharuskan dalam Islam.. Majlis pertunangan pula adalah adat semata-mata.. Pernah aku terbaca dalam satu artikel 

Jika seorang lelaki mempunyai niat untuk memperisterikan seorang wanita tersebut dan menyatakan hasratnya kepada keluarga wanita tersebut..itu juga sudah dianggap bertunang.. maka haram untuk wanita itu menerima pinangan lelaki lain.. “.. 

tetapi lain pula dangan adat melayu.. bertunang mengikut adat adalah dengan menyarungkan cincin pertunangan.. ya itu juga mungkin tanda wanita itu sudah berpunya.. hurmm..So kalau tak cukup duit tak leh tunang la ye...huurrrmmm...

Tetapi perlu juga di ingati.. apabila sudah bertunang.. maka banyaklah juga dugaannya.. Tempoh pertunangan yang lama mungkin bole membuatkan hubungan itu menjadi hambar.. Si lelaki perlu menjaga tingkah laku.. Dan Si Wanita pula perlu dah tentu la kena jaga perangai tu.. Jangan dok melalak sangat kat public macam serigala jadian..

Masa aku taip entry ni sebenaqnya aku tengah design kad pertunangan untuk housemate aku tersayang.. nama manja yang aku bagi untuk dia ASU..hihihi.. dia bakal langsungkan majlis pertunangannya 24 Jun ni.. Tahniah ASU... Status anda bakal bertukaq.. Semoga semuanya berjalan dengan lancar.. dan kamu suka apa yang saya designkan untuk kamu ini !!

 
Pandang Dari Depan !!!...Bunga Conteng-conteng..

Tengok dalam de apa..sebenaqnya ni tuan empunya kad belom tgk.mungkin ada perubahan dr segi colour or lain2

Hahahahha.. jangan terpedaya OK !! bukan aku yang nk bertunang.. but my osmate !!..

Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam, cinta kepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Allah Taala ertinya takwa..

Aku da banyak lagi design..ni yg simple ja..sbb mau jimat toner..hahahaha..hampir tiga tahun aku tinggal photoshop & coreldraw..menglilau mata cari icon..hahahaha..pe2 pon thanks to En.Nasir ex bos aku..sbb ilmu yg dicurahkan sepanjang aku bersama team NASUHA..kalau hangpa perasan banyak sighboard MARA di Perlis hasil tangan anak melayu ini..dia OKU ok..but dia seorang yang gigih..tabik la boss..gile kau..walaupon berkaki palsu..anak de empat ok !!!! hihihihi.

3 comments:

  1. cayalah..lepas nie create cantik2 utk diri sendiri lagi jimat..

    ReplyDelete
  2. cantik ah,bley buka kedai nih..eh..eh..dun forget to view my blog,i follow u ,u follow me..salam kenal

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah..doakan saya ya..hihi

    ReplyDelete