May 21, 2010

HATI oh HATI...


Aduhai..mengapa mengeluh.. Bukan aku yang mengeluh..tapi HATI.. HATI..sepikanlah dirimu.. Janganlah engkau berbicara lagi..Kerana ianya perit..Amat perit untuk dilalui..perit untuk dihadapi..

Tapi HATI mengapa kau pilih DIA untuk disayangi..APA yang kau dapat ??.. KAU disayangi ?..KAU dibelai ?..KAU dihargai ?..Pastinya TIDAK sama sekali.. TAPI yang pastinya kau TERLUKA lagi... Luka lama belum sembuh, luka baru bertandang lagi... KAU bergitu mengikut kata hati..KAU terlalu telus..KAU mudah menyayangi..Mudah Jatuh HATI..tapi tidakah kau ingat..Kau BUKAN untuknya..

Pasrahkah enkau untuk menghadapinya..Tabahkah engkau untuk menerima hakikat ini..hakikat hidup yang memang sudah tertulis buatmu..KAU selalu tidak bertuah..Dugaan demi dugaan bertandang..kau tidak hadapi..tetapi kau biarkan ianya berlalu pergi..KAU lari dari realiti.. Dari mana ?..Dari mana kau dapat kekuatan ini..kau kuat menyeksa diri..pernahkah kau fikir untuk kecapi kebahagiaan ini..sudah PASTINYA tidak pernah..aku sangat yakin..yakin dan yakin..kau lebih rela terseksa..demi melihat ORANG LAIN bahagia..

PERNAH tak orang lain FIKIR untuk bahagiakan engkau...jawapanya sudah pasti TIDAK PERNAH..ok..ok..aku terima alasan kau..alasanya KAU SAYANG PADANYA.. kau rela menderita demi melihat DIA bahagia..

Tapi..kau tahu tak..disebalik itu kau adalah PENGECUT, PENAKOT...kau rela diperbodohkan... mana perginya penderianmu selama ini..penderian yang engkau akan mempertahankan HAK MU..MILIK MU.. aku hairan...sangat hairan..kau terlalu rapuh..rapuh untuk berdepan dengan masalah sendiri..kau lari dari masalah kau sendiri..

APA DAH JADI..??? HATI OH HATI..

No comments:

Post a Comment