July 28, 2011

NETWORK ENGINEERING SUPPORT

Salam pembuka kata..skema siot..xsalah kot bg salam kan ?..

Sebenarnya aku nk tulis entry ttg tajuk lain..tetiba ja p taip tajuk ni..layan je la..hehehe..ditrengkaskan cerita last week aku balik kampong..yeah..kampong halaman tercinta.tersyang.teristimewa.teraman.terdamai..oi gila ka..


Hehehe..korang nak apa jadi masa kt kampung tu..?..jeng.jeng.jeng.

xde apa pon yang terjadi..aku balik kejap je..xsempat pon nk mkn buah mangga cicah colek..nyum..sedapnya, meleleh ayaq liuq ni..

Tp yang pastinya aku dapat mkn ketupat pulut yang aku idamkan slama ni..hieyek..mcm KL ni xde ketupat pulut..!!..ada la der..tapi xsedap..dh la tu mahal giler..mcm order ketupat tu kt Starbucks..gila mana ada starbucks jual ketupat..


Penulis lari tajuk..Sila kembali ke pangkal jalan ok..


Network Eng. Support..hehehe..best kursus ni. Kursus ni berlangsung di IPP Langkawi selama seminggu..LPP kumpul semua technician dari setiap negeri dan campak kt IPP ni..nah !! duduk la hangpa kat sini.. Kah kah kah..that why la mula-mula tu aku cerita aku balik kg..sbb nya umh aku dgn langkawi tu 45minit jer..hehe. Sambil selam aku minum air.


Hari pertama kursus.. Ya Allah.. Masyarakat punya bosan.. Cikgu yang ngajar tu yang nama dia En.Shah a.k.a En.Bujang Dot Dot Dot tu ngajar teori pasal network.. bla bla bla.. gilerrr bosan.. pejam celik aku dibuatnya..yg lain2 de yg pejam terus kot..


Time petang plak, bos aku yg sporting Cik Rohaya ajak kitaorg jln-jln pusing-pusing..cer teka kami p mana ?..aku cerita la..tunggu hangpa teka lambat sangat.. Kami p Gunung Mat Cincang, ala Cable Car tu..Aku pon xthu la entah kali keberapa aku dh p tempat ni.. Tapi p byk kali pon xpe..best gak dari nak menidurkan diri dlm blik jer..


Hari kedua kersus plak.. En.3ple Dot ajar buat network cable.. Kacang je ni..petik je dh jadi.. Aik cnfigure kt switch xajaq pon.. hehehe..xpa kemudian bole ajaq..hehe

ari ni best la sikit..da byk ilmu yg dia trunkan.. Then time petang dengan penuh kegigihan bos aku ajak p riadah jln kaki ke Pekan Kuah..nasib baik dkt.. Klu x habis la hilang lemak tepu.. ok gak kan klu hilang..aku suka..

Byk gak ilmu yang bole dikutip dan ditadah..pejam celik..pejam celik dh cukup lima hari.. So, semua bole bersiap utk balik ye..sbb xde maknanya LPP nk tnggung mkn minum korang utk sbln ag.. Maaf ye..hehehe



Dan yang aku bwk balik mai KL ni adalah..


1. Ilmu yang x berapa nk pekung di dada..


2. Coklat utk bekas deddy adam + senduk utk x nenek adam..


3. Coklat utk bebudak umh + bebudak kelas kt UTM tuuu..


4. Buku nota Information Technology Network Eng. Support..( Bace tp xbape nk faham sbb tulis
jawi ) hehehe

5. Software yang aku x berapa nak pernah jumpa sebelom ni..ni bagus ni bole bantu tugas hakiki
aku..hehe

6. Dan yang last aku bwk balik satu perasaan..hahaha..baik hangpa jgn teka..gila


Hehehe..tolong la wahai perasaan..pergi jauh-jauh..


Tu je la nak cerita pon..nk klu nk pinjam nota kelas network ni sila tnye en.dot dot..

No comments:

Post a Comment